קידום אורגני לאתרי וורדפרס

SEO לאתרי WordPress

מזל טוב! יש לכם אתר בנוי על וורדפרס. בניתם אותו, עיצבתם אותו, הוא באוויר וכעת אתם צריכים לבצע לו אופטמיזציה. ידוע כי אתרי וורדפרס טובים מבחינת אופטמיזציית קידום האתר אך הדבר הוא לא מה בכך. וורדפרס פשוט מציעה כלים מצויינים לאופטימיזציה ונוחות והפשטות של התפעול שלהם מסייעת מאוד בקידום ה SEO של האתר.  קידום אורגני לאתרי וורדפרס אינו  מגיע ארוז בקופסא. על ידי יצירת בסיס קידום נכון תוכלו לקדם את אתרכם ולבנות את מיקומו בצורה הנכונה והמדוייקת.

וורדפרס אינה פיתרון אוטומטי לSEO

הערך של וורדפרס לSEO הוא שהוא פשוט ואינטואיטיבי. הפלטפורמה לא מחייבת הרבה תכנות והתאמה ולכן ככזו יכול להיות קל להתחיל לרוץ עם קידום האורגני של האתר מבחינה פונקציונליות. יתרון נוסף לאתרי וורדפרס הוא היופי הטכני שלו. התבניות והנושאים שלו מרביתם אינם מצריכים קידוד והם מותאמי מובייל. יחד עם כל זה, וורדפרס לא מקדם את האתר שלך באופן אוטומטי כי אתה משתמש בתבנית שלו.  לכן חשוב שתשמרו על המבנה הבא:

·         מבנה האתר שלכם (Permalinks) צריך להישמר בצורה אסתטית וברורה.

·         בצעו התאמות אופטימליות לURL FRIENDLY  . כתבו מילים קריאות. לדוגמא:

http://www.301school.com/p/3/digital-manager

חשוב מאוד: שימו לב! אם אתם מנהלים עמוד וורדפרס קיים , אל תשנו את כל הכתובות URL  באופן  מיידי מכיוון שזה ישנה באופן כולל את כל ה URL של האתר ויגרום לעמודי שגיאה 404 ויגרום לכם לאיבוד תנועה ודירוג. במידה ואתם צריכים לבצע שינוי במבנה ה Permalink , שימו לב לקחת את הזמן כדי ליצור הפניית 301 תחילה.

כברירת מחדל, וורדפרס מייצר לינקים חיצוניים על ידי פתיחתם באותו חלון. אם משתמש פותח לינק בעמוד שלכם , הוא ינווט מחוץ לעמוד שלכם אל עבר העמוד האחר או אתר אחר בהתאם לקישור. במילים אחרות, יכו להיות שהפסדת קורא, משתמש או לקוח. על כן, בצעו את השינוי.

וורדפרס אינה מייצרת באופן אוטומטי מפת אתר XML. לכן, יצירת מפת אתר היא חיונית וקריטית על מנת לבצע אופטמיזציה בקידום האורגני של האתר. התקינו Plug-in  שנקרא Google XML Site Map ומשם הדרך להצלחת מפת האתר פשוט.

אז איך עושים SEO  איכותי באתרי וורדפרס?

ערכות הנושא של וורדפרס-  המגוון העצום  של ערכות הנושא מאפשרות ליצור בוורדפרס אתרים יפים , אסתטים וטרנדיים , הכל תלוי בערכת הנושא. והחלק הטוב ביותר הוא שהרבה מערכות הנושא בחינם. ערכות נושא רבות טוענת להיות SEO OPITMIZED  כשלמעשה זה נכון באופן גבולי. הדרך היחידה לבצע אופטמיזציה באתר היא ליצור תוכן איכותי ואיכותי לקהל היעד שלכם. רק כי ערכות הנושא טוענות להיות כאלה אינו אואמר שהן בהכרח כך. לכן כאשר אתם בוחרים ערכת נושא לוורדפרס שימו לב לפרמטרים הבאים:

  •   מהירות- מהירות היא פרמטר קריטי להצלחה בחיפוש. התמקדו במציאת ערכת נושא שעולה במהירות.
  •  Lightweight code– טעויות בקודים יכולות להאט את האתר ולהפחית את יכולות ה SEO. ולכן אם ערכת נושא מציעה לכם מספר מוכפל של תג כותרת של H1 היא קצת פחות SEO FRIENDLY .
  •  רספונסיביות- האתר שלכם חייב להיות רספונסיבי ומותאם לאלגוריתם המובייל של גוגל. ערכת נושא טובה תכיל בתוכה יכולות רספונסיביות.
  • ביחרו ערכת נושא שמכילה Schema Markup.

PLUGIN SEO

השתמשו בו. זה שהוא קיים לא אומר שמבוצעת אופטמיזציה. צריך לבצע אותה. הו מאפשר לך לבצע SEO בצורה נוחה יותר כך שאין צורך להיכנס לשינוי קודים או להחזיק בידע בתכנות. כתבו דסקריפשנים בצורה נכונה בדיוק כפי שהייתם עושים באתר שאינו בנוי וורדפרס. Yoast מספק את המגוון הרחב ביותר של כלי אופטימזציה ויש לו את הקוד הנקי והבטוח ביותר. להלן כמה אספקטים של YOAST   שכדאי לכם לדעת :

  •   קל להתאים את הרובוט טקסט של האתר כדי לשלוט באינדוקס.
  •   אפשר לזהות את הגרסא הקנונית של העמוד.
  •   פירורי לחם (Breadcrumbs) הם פשוטים וישר ולעניין, מספקים חוויית משתמש טובה וניווט ידידותי בעת החיפוש.
  •    מפת אתר XML מופקת באופן אוטומטי.
  •   YOAST  מזכיר לך לבצע אופטמיזציה לכותרות (Title , לדסקריפשנים (Meta Description) , לראשיות ולתוכן     בעת החיפוש.
  •     צריך רק SEO PLUGIN  אחד.

אופטמיזצית האתר תלוי בך! עשו את האתר שלכם נוח לחיפוש

  •     יצרו עוד ועוד תוכן. כאשר ביצעתם אופטמיזציה לכל עמוד ראשי של האתר שלכם ייצרו עוד ועוד תוכן, בלוגים, וידאו, מדריכים,     מאמרים. פשוט יצרו עוד תוכן. כל זה הופך להיות מאונדקס.

  •   למדו על SEO כל מה שאתם יכולים, ככל שתצברו יותר ידע על SEO כך תעשו זאת יותר טוב.
  •  אל תתקינו הרבה פלאג- אינים. אומנם הם מסייעים בעיצוב ובניית האתר , אך הם יכולים להוסיף המון משקל לאתר ולהאט את הממשקים שבו. ישנם בעלי אתרים שיש להם 80 פלאגן אין ואין להם בעיות אך נסו להעלות Plug in’s  שאתם צריכים ולא סתם להעמיס על האתר שלכם.

לסיכום, אל תניחו שאתר וורדפרס שבידכם יהיה מדורג בין הראשונים רק בגלל שהוא מובנה וורדפרס אלא בצעו בו אופטמיזציה והתאימו את הפלאג אין של ה SEO  הנכונים שלהם אתם זקוקים וייצרו תוכן . ועוד תוכן.

המידע נלקח מהמאמר הבא

share on