תג מטא

תג מטא / META DESCRIPTION –

חשיבותו ל-SEO וטיפים לכתיבת תיאור מנצח

במאמר הקודם התעמקנו בתג כותרת וחשיבותו לקידום האתר. הפעם נדבר על תג HTML חשוב נוסף, והוא תג המטא דסקריפשן (Meta Description), או תג מטא תיאור.

בניגוד לתג כותרת שמשחק תפקיד משמעותי מבחינת גוגל בדירוג האתר בתוצאות החיפוש, לתג מטא-תיאור תפקיד אחר שלאו דווקא משפיע על הדירוג. עם זאת, אל לנו להתעלם ממנו מפני שיש לו השפעה רבה על יחסי ההקלקה (CTR) והוא מניע לפעולה את המשתמשים הנחשפים לעמוד בתוצאות.

אז מה זה Meta Description?

תג מטא-תיאור הוא תג HTML המכיל קטע טקסט קצר שמתאר את העמוד בו הוא נמצא. הוא ניתן לעריכה בקלות במערכות ניהול התוכן השונות.

ב-HTML  הוא נראה כך:

קוד META DESCRIPTION HTML

מדובר בפסקה קצרה המהווה הזדמנות פז לשווק את תוכן העמוד למשתמשים ברשת ולאפשר להם להבין למה עליהם לצפות כאשר יקליקו על הקישור ואיזה מידע יוכלו למצוא בו. במידה ותג מטא-תיאור חסר בעמוד, גוגל יציג בתוצאות החיפוש פיסקה אקראית קצרה מתוך תוכן הדף. אנו פוגשים בתג זה בתיאורי התוצאות במנועי החיפוש וכן בתיאורי הקישורים ששותפו ברשתות החברתיות השונות.

למרות שברמה הטכנית גוגל לא לוקח בחשבון את תוכן התיאור כשהוא מדרג את העמוד, הוא בהחלט לוקח בחשבון את התנהגות המשתמשים ואת יחסי ההקלקה. לכן, ככל שהתיאור יהיה איכותי יותר הוא יגרום למשתמשים רבים יותר להקליק עליו, ישפר את ה-CTR  וכך יתרום לעליית הדירוג במנוע החיפוש. כך יש שיגידו שבפועל, תג המטא- תיאור הוא אחד האלמנטים החשובים והמשפיעים ביותר על קידום האתר.

איך לכתוב תג מטא-תיאור איכותי

תגי מטא-תיאור הם למעשה סוג של קופי שיווקי. המטרה העיקרית שלהם היא לשכנע כמה שיותר אנשים להקליק על הקישור. עם זאת חשוב שהתיאורים יהיו יעילים ולא מכירתיים מדי, עליהם לספק מידע מדויק וברור למשתמשים. הנה מספר טיפים שיעזרו לכם לכתוב תג מטא-תיאור איכותי.

שימו לב לאורך

בטח יצא לכם ולא אחת, לראות בתוצאות החיפוש תיאורים שנקטעים באמצע המשפט. תיאורים אלו לא יוצרים רושם טוב וגם לא מספקים  את המידע הנחוץ למשתמשים. כדי להימנע ממצב לא נעים זה יש לזכור שהאורך המיטבי של הטקסט בתג המטא תיאור הוא כ-155 תווים – לפי גוגל. הוא משתנה בין מנועי החיפוש השונים אך עדיין נע סביב המספר הזה.

יש לשים לב כי מה שקובע כאן בפועל זה הרוחב ברמת הפיקסלים ולכן ייתכן שבתיאורים בשפה העברית, בה האותיות רחבות מעט מהאותיות באנגלית, נצטרך להשתמש במספר תווים קטן יותר. מערכות ניהול תוכן רבות מאפשרות ספירת תווים אוטומטית ויש גם כלים פשוטים ברשת, כדוגמת כלי זה, שיאפשרו לכם לבדוק איך התיאור ייראה כתוצאה בגוגל.

כלי נוסף הוא תוסף YOAST SEO לוורדפרס שמאפשר למדוד את אורך התווים הנכון והרצוי –

תג תיאור מטא META DESCRIPTION

כל אחד הוא מיוחד

בדיוק כמו עם תג כותרת, על תג המטא-תיאור להיות ייחודי. יש להימנע מלשכפל תיאורים בין העמודים השונים באתר. תיאורטית, לכל דף צריך להיות תוכן שונה ולכן על התיאור לסכם מה מייחד את העמוד הספציפי מהעמודים האחרים באתר.

יש לכם אתר עם דפים רבים ואינכם זוכרים אם יש תיאורים כפולים? תוכלו להשתמש בגוגל וובמסטר שמאפשר לזהות בקלות תגי תיאור משוכפלים. פשוט הולכים ל-  Search Appearance, ומשם ל- HTML Improvements. במידה ובאתר קיים כפל תגיות, יופיע פירוט ב- Duplicate meta descriptions. כאשר תקליקו על כותרת התיאור המשוכפל תופיע רשימה של כל הדפים באתר עם אותו התיאור.

להשתמש במילים הנכונות

יש לזכור שלמרות שגוגל לא מתעניין בתוכן המטא-תיאור ברמת אלגוריתם הדירוג שלו, המשתמשים בהחלט ינסו למצוא את המילים הרלוונטיות לחיפוש שלהם בתוך הטקסט הקצר שיראו.  בנוסף, גוגל יסמן מילים שמתאימות לבקשת החיפוש בפונט עבה יותר כדי לתפוס את תשומת ליבו של הגולש. כך ששימוש במילים המתאימות במיקומים מתאימים בתוך הטקסט יעודד אנשים להקליק על הלינק.

אם יש מילות מפתח או ביטויים שתוכן העמוד מקדם, יש לנסות לשלב אותן גם בתג מטא-תיאור. עם זאת יש להיזהר שלא לדחוס יותר מדי מילות מפתח לתוך הטקסט הקצר – הרי אף משתמש לא ירצה ללחוץ על תיאור כזה בתוצאות החיפוש. כמו כן, שימו לב שיש להימנע משימוש במרכאות, שכן גוגל לא יציג את כל מה שמופיע בתוכן. כהערה כללית, יש להימנע משימוש בסימנים וסמלים בתוך הטקסט.

לפנות לאנשים, לא לגוגל

זכרו שבדיוק כמו תוכן האתר, הטקסט מיועד קודם כל לקהל המשתמשים. כדאי להשתמש בשפה המעודדת את הגולשים לפעולה – שהרי זוהי המטרה העיקרית של תג המטא-תיאור. קריאה לפעולה מספרת לגולשים בדיוק מה יקרה כשהם יקליקו על הקישור. ניתן להשתמש במילים כמו “לגלות”, “ללמוד” וכדומה, מלווה בתיאור ספציפי של מה בדיוק ניתן ללמוד ולגלות מהדף.

אף אחד מאתנו לא אוהב ללחוץ על תוצאת חיפוש בגוגל רק כדי שנייה לאחר מכן ללחוץ על “חזור” בגלל שלא מצאנו התאמה בין מה שחיפשנו לבין תוכן הדף.  יש לזכור שהשאלה הראשונה שישאל המשתמש כשיראה את הקישור בתוצאות החיפוש היא: “למה שאקליק?” או “מה יש כאן בשבילי?” לכן בנוסף למידע על התוכן, כדאי לכלול בתיאור משפט קצר השם דגש על יתרון מובהק שיש למשתמש שיבחר להקליק. יש להדגיש למשל אם יש בתוכן הדף מידע חשוב, פיצ’ר או שירות הייחודי לאתר, מבצע כלשהו וכדומה.

הסקרנות כובשת

הטקסט של תג מטא-תיאור צריך לסקרן את הגולשים ולגרום להם לרצות לגלות עוד. בעולם של אינספור תוצאות חיפוש על כל מילה ומושג, קשה יותר להתבלט. לכן, תמיד כדאי לבדוק מה עושים המתחרים שמופיעים במקומות הבולטים ביותר וללמוד מהם כיצד להשתפר. תיאור טוב צריך להיות אינפורמטיבי מספיק בכדי להעניק למשתמש הבנה כללית על תוכן הדף, אבל לא עד כדי כך שזה הורס את גורם הסקרנות.

לסיכום

כפי שאתם וודאי יודעים, האלגוריתם של גוגל מתעדכן כל הזמן שכן תחום מנועי החיפוש הוא תחום דינאמי מאוד. עם זאת, ניתן לראות מגמה כוללת של התעניינות בנקודת מבטו של הגולש והתחשבות בצרכיו. אתרים עם תוכן איכותי, המאפשרים חוויית משתמש טובה הם אלו שמתקדמים בתוצאות החיפוש. תוכן איכותי מתחיל כבר עם התיאור שלו ברשימת תוצאות החיפוש, לכן חשוב מאוד להשתדל וליצור תג מטא-תיאור שידבר אל צרכי הגולשים, יסקרן אותם ויספק להם פתרונות הרלוונטיים לביטויים שחיפשו. נסו וכתבו תיאורים טובים יותר ואז בדקו כיצד השינוי השפיע בפועל על יחסי ההקלה. ולבסוף, זכרו שתמיד ניתן להשתפר ולשפר. בהצלחה!

יש לכם שאלות או הערות למומחים שלנו? מעוניינים לקבל עוד טיפים בתחום? מוזמנים לשלוח שאלות ובקשות למייל info@tmgroup.co.il  ואנו נפרסם אותם בגיליון הבא שלנו 

share on