7 דוחות בגוגל אנאליטיקס שכל משווק חייב להכיר

7 דוחות חיוניים ב Google Analytics שכל משווק חייב להכיר

ישנם כמה מיומניות חשובות שייתנו לכם הבנה עמוקה בגוגל אנליטיקס ויכולות המדידה שלו.

איך לממש את כל הפוטנציאל של דוחות באנאליטיקס. מאמר חובה לכל משווק. 7 דוחות מפתח.

להיות מאסטר בגוגל אנליטיקס יכול להיות אתגר לא קטן גם לבעלי הניסיון בתחום. יש המון נתונים שמופקים במערכת וחשוב לדעת כיצד ניתן להבין אותם ולעקוב אחר הדוחות השונים כדי להפיק את מלוא הפוטנציאל של הכלי המשמעותי הזה.

נפרוס בפניכם את שבעת הדוחות שניתן להתאים אישית ואפשר להשתמש בהם באופן מיידי כדי לקבל תובנות טובות יותר שלהם על מנת לפתור זאת:

1.      דוחות ביצוע במובייל – העולם הים הוא עולם של מכשירים ניידים. כמות המשתמשים בניידים כבר עכשיו עולה על סך משתמשי הדסקטופ. כמו כן, גוגל מענישה אתרי אינטרנט שאינם ידידותיים לנייד. לכן, חשוב למשווקים לדעת כיצד לבצע קריאת דוחות כדי להישאר בתוצאות החיפוש ולהגדיל את כמות הלקוחות. דו”ח הביצועים של המובייל מראה למשווק עד כמה האתר עבר אופטימיזציה למובייל ואיפה צריך לעשות שיפורים. ניתן גם לפלח את הדוח כדי לראות אילו התקנים ניידים ודפדפנים הלקוחות משתמשים כדי להגיע לאתר שלך. תוכל לגלות גם אם האתר שלך מוצג באופן לקוי במכישירים מסויימים. כיצד מגיעים לדוח? נכנסים ל  Audience -> Mobile -> Overview. כאשר מגיעים לנתונים ניתן להוסיף עוד מימדים שנכונים עבורכם. דגש מיוחד כדאי לתת לאחוזי הנטישה באתר, זמן שהייה באתר וכן פרמטר של חויית משתמש בנייד כזה או אחר.

2.דו”ח תנועת רכישה באתר – רוצים לדעת אם אנשים באמת לוחצים על המודעות שלכם? איזה מודעה מייצרת תנועה לאתר שלכם? מהיא אסטרטגיית ה SEO שלך והאם זה באמת עובד? דוח תנועה הרכישה באתר יוכל לספק לך את המידע הרלוונטי. בעבור משווקים זהו הצעד הראשון בתהליכי הפקת הדוחות. כיצד מגיעים לדוח?

נכנסים ל Aquesition -> Overview . הדוח יתן פירוט מהיר של מקורות הנועה לאתר. לאחר מכן, היכנסו לכרטיסיית “הפניות” ומשם יגיעו הנתונים אילו אתרים חיצוניים מכוונים את התנועה לאתר שלך. Acquisition -> Overview -> All Traffic -> Referrals.

כאן תוכלו לראות אילו קישורים חיצוניים מכוונים לאתר ולחיצה עליהם תיתן לכם תמונה כיצד הגולשים מגיעים דרך קישורים אלו.

3.      דוח יעילות תוכן האתר – דוח המאפשר לבדוק את יעילות התוכן באתר. האם אתה מפיק הרבה תוכן באתר ברמה שלא מאפשרת לך לבצע מעקב אחריו? הדוח עוקב אחר כניסות לאתר, כמות דפים נצפים, אחוזי נטישה מהאתר ועוזר לך לענות על שאלות לדוגמא:

א.      איזה תוכן מעניין את קהל היעד שלך?

ב.      איזה סוג של תוכן מתכתב טוב יותר עם המבקרים באתר? האם זה תמונות או סרטונים או ביקורות לדוגמא?

ג.       איזה תוכן ממיר גולשים ללקוחות?

ד.      איזה תוכן משתפים הגולשים מהאתר שלך?

לחצו כאן על מנת להיכנס לדוח יעילות תוכן האתר באנאליטיקס

4.      דוח ניתוח מילות מפתח – תנועה אורגנית לאתר זה מושלם, במיוחד אם יש הרבה תנועה שנומרה כתוצאה מ SEO  אורגני. לצערנו, מאז 2012 גוגל התחילה להצפין את מנועי החיפוש ולכן דוח ניתוח מילות המפתח הראה לכם לרוב את המילה NOT PROVIDED. יחד עם זאת, עדיין ניתן לקבל אינסייטים ותובנות רבות על המבקרים באתר שלכם על ידי מעקב אחר מילות מפתח מוצפנות. תוכלו להיכנס ללינק המצורף  כדי להבין כיצד ניתן לראות את כל הפרמטרים של דוח מילות המפתח ודרך אילו מילות מפתח נכנסים לאתר שלך. כמו כן, ישנו תרשים המציג את היעדים, שיעורי ההמרה וזמן הטעינה של עמוד עבור כל מילת מפתח. ניתן ללמוד מהנתונים אילו מילות מפתח יעילות יותר ועובדות טוב יותר , כמה מהם תורמות לקידום היעדים שהוצבו ואילו מילות מפתח צריך לשנות.

5.      מבקרים חדשים לעומת חוזרים – מבקר חדש באתר שלכם זה מצויין וטפיחה על השכם עבורכם! אבל משתמש חוזר זה בכלל חגיגה, כנראה שאתם עושים משהו ממש טוב. שכן מבקרים חוזרים הופכים בסופו של דבר לקוראים ועוקבים ומשם ללקוחות. הכניסה לדוח המבקרים דרך האנאליטיקס Audience -> Behavior -> New vs. Returning.

אתם תמצאו שהערכים של המבקרים החדשים והמבקרים החוזרים שונה למדי. מבקרים חוזרים נוטים להישאר באתר יותר זמן ועל כן אחוזי הנטישה למבקרים חוזרים יהיה נמוך יותר.

6.דוחות דפי נחיתה – המקרים מגיעים לאתר שלכם דרך כל מיני קישורים ועמודים. ישנם מבקרים שהקלידו את כתובת האתר ישירות וישנם שנכנסו דרך מנועי חיפוש או קישורים במדיה החברתית. האפשרויות הם רבות. הדוח הבא יאמר לך דרך אילו עמודי נחיתה המבקרים הגיעו לאתר שלך. בהתבסס על נתונים אלו תוכלו להבין איך המבקרים נמצאים באינטראקציה עם האתר שלכם. נניח שהדו”ח מראה לכם כי יש כמה עמודים באתר שלך עם אחוזי נטישה גבוהים משמעותית מאשר עמודים אחרים, תוכלו לנקוט צעדים שונים כדי להקטין את אחוזי הנטישה מעמודים אלו. כדי להגיע לדוח זה עליכם להיכנס כך

Behavior -> Site Content -> Landing Pages.

7.דוח “אחוזי יציאה” אל מול דוח “אחוזי נטישה” – Bounce Rate הוא אחוז המבקרים שהגיע לאתרכם אך לא ביצע כל פעולה ויצא מאותו העמוד אליו נכנס. לעומת זאת, Exit Rate, מודד את אחוז המבקרים שהגיעו לאתר וגולשים ביותר מעמוד אחד לפני שעזבו. הדוח הבא משווה בין שיעור אחוזי הנטישה לבין שיעור אחוזי היציאה עבור עמודים שונים באתר שלכם. ניתן למצוא אותו באנאליטיקס כך:

Behavior -> Site Content -> All Pages ולאחר מכן לבחור ב Bounce Rate VS Exit Rate.  השתמשו בדוח הזה על מנת למצוא עמודים עם מעורבות נמוכה של מבקרים ועל מנת לזהות בעיות של UX באתר שלכם. לדוגמא אם מבקר יצא ממאמר בן שלושה עמודים באתר שלך לאחר שקרא רק את שני העמודים הראשונים, עליכם לבדוק מה דרם להם לעזוב בעמוד השני. האם זה בגלל מודעות רבות מידי, עותק לא טוב, קישור מסיח דעת בסרגל הצדדי ועוד אפשרויות רבות.

לסיכום, הכלים הניתוחיים שמספק האנאליטיקס הוא חיוני בעבור כל משווק וניתן להפיק ממנו את המירב, גם אם הוא מאתגר לעיתים, על ידי שימוש בכלים שהוצגו לפניכם. תוכלו באמצעות הדוחות השונים המותאים אישית לקבל תובנות חשובונות באשר למבקרים באתר שלכם.

תג מומחית בניתוח דוחות אנאליטיקס. רוצים לקבל חוות דעת על הדוחות השונים שיכולים לסייע לכם במקסום ההמרות? שוחחו איתנו במייל או בטלפון

מוזמנים לקרוא את המאמר המלא

share on