10 טיפים לשיווק דיגיטלי B2B

שיווק דיגיטלי B2B

בכל הקשור ל- שיווק דיגיטלי B2B , חברות רבות מבינות כיום כי הסוד לנוכחות עסקית והגדלת קהל הלקוחות שלה הוא מעבר דרך מספר נקודות מפתח הקשורות לשיווק דיגיטלי רשתי. אך יחד עם זאת, ישנם כאלו שיסתייגו מכמה מן הטיפים המוצגים כאן ואנחנו נשתדל להציג לכם את שני צדדיו של המטבע. כניסה לעולם הכאוטי של הדיגיטל יכול להיות מבלבל עבור חברות ולעיתים לתת תחושה מאיימת בשל האינסופיות שבו אך מתן דגש על מספר נקודות מפתח יכולים להוביל את העסק שלכם, לנקודת התחלה טובה במירוץ ולעיתים גם לניצחון. מחקרים מראים כיום כי 84% מהישראלים משתמשים באינטרנט כדי לקבל מידע על מוצרים ושירותים. על כן, שיווק דיגיטלי לשם יצירת נוכחות ותדמית גם בעסק שהוא B2B הן חשובות מאי פעם. בשנת 2017 כך אומרים, תפוצות דואר אלקטרוני המוניות וקמפיינים שיווקיים מעורפלים לא יעבדו. אספנו בשבילכם את עשרת הטיפים הטובים ביותר לשיווק דיגיטלי B2B. תהיו ממוקדים:

1)  שיווק דיגיטלי B2B – האתר העסקי שלכם הוא פני החברה שלכם ברשת

האתר של החברה שלכם הוא אבן דרך קריטית בנוכחות של החברה שלכם ברשת. זוהי הממלכה שלכם. זהו המקום לספר את הסיפור העומד מאחורי המותג שלכם, את העקרונות שלו ואת הערך המוסף שהוא מעניק. המקום שבו אתם יכולים להוביל לקוחות אליכם וליצור את הרושם הראשוני הכה חשוב לחברה העוסקת ב B2B .
וכמובן, לא ניתן להתעלם יותר מההתאמה של האתרים למובייל. אז מובייל, מובייל ושוב מובייל! אם האתר אינו מותאם למובייל, אתם עושים שירות רע למוצר שלכם. ישנם חוקרים הצופים כי עד שנת 2020,  1 מתוך 5 מכירות מקורן יהיה בנתונים שנאספו מחיפוש עסקים ושירותים במובייל. יותר ויותר חברות B2B נעות לעבר אפליקציות ואתרים רספונסיביים שיהיו מותאמים למשתמשים בנוחות במסכים הקטנים.

2) התוכן חשוב יותר מתמיד

מה הסיפור של החברה שלכם? מרבית החברות יודעות לספר מה הן עושות אך נכשלות בתחום התוכן הדינאמי הכולל בתוכו יצירת בלוגים, העלאת ויצירת וידאו ואינפוגרפיק. כלים אלו הם חינמיים לרוב לייצור אך דורשות תפעול ותחזוק מבחינת החברה וכן יצירת תוכן איכותי דורשת זמן, מומחיות ויצירתיות. דעו לכם, לקוחות מגיבים הרבה יותר טוב למידע עדכני וחיוני עבורם כאשר הבאים בתור הם המוצרים והשירותים שהחברה שלכם מציעה. התחרות בערוצי השיווק הישיר היא רבה ועל כן שיווק תוכן יכול להיות הגורם המבדיל בין העסק שלך לבין המתחרים שלך. צריך לקחת ברצינות את תחום כתיבת התוכן השיווקי האיכותי שכן זה יגביר את טווח הלקוחות הפוטנציאליים שלך והידע שלהם על התעשייה שלך. ניתן להעסיק עורכי תוכן וסוכניות דיגיטל לשירות החברה שלכם ולמעשה  בסופו של דבר אתם “המומחים בתחומכם” ותוכלו להוסיף הרבה ערך ותוספות לתוכן הנכתב על ידי עורכים אלו.
שיווק דיגיטלי B2B שיווק B2B חשיבות התוכן השיווקי

3) הבייסיק של החיפוש

 עסקים קטנים ובינוניים צריכים באמת לדעת זה שכדי שימצאו אתכם בחיפושים בגוגל אתם זקוקים להזרמת תוכן עדכני ואיכותי לאתר שלכם וכן תחזוק של עמודים עסקיים ברשתות החברתיות כדי ליצור באזז ונוכחות ברשת. ישנם שטוענים שחברות נוטות להמעיט בערכן של הרשתות החברתיות ודוחקות אותן הצידה אך מחקרים עדכניים טוענים כי בתחום הקידום האורגני (SEO ), יש קשר ישיר בין פעילות אקטיבית ברשתות החברתיות להתקדמות במנועי החיפוש. יחד עם חשיבות תחזוק העמודים העסקיים ברשתות החברתיות, ישנם אנשי שיווק שטוענים כי לא כך הדבר. נפרט בהמשך.

4) הקשבה חברתית

לפני הכל, חשוב להבין את הצרכים החיוניים של הלקוח שלך. כלומר, לדעת מיהו הלקוח ומהי המהות העסקית שלו היא המפתח לאסטרטגיית שיווק מוצלחות. בהתאמה לכך, פיצוח קהלי היעד שלך ברשת נוצרת על ידי הקשה למתחרים שלך באותה הרמה שבה אתם מקשיב לאוהדים שלך. על מנת לקבל מבט רוחבי על מה שקורה בסקטור העסקי של העסק שלכם חשוב שתחקרו מה השחקנים האחרים בסקטור שלכם אומרים ועושים ברשת ובאילו טקטיקות הם משתמשים כדי ליצור מחויבות עם הקהל שלהם.

5) סקופ: רשתות חברתיות – כן או לא?

ישנם הטוענים כי הדרך הטובה ביותר ליצירת נוכחות והשפעה ברשת עבור שיווק דיגיטלי B2B היא באמצעות הרשתות החברתיות, שבהן תוכלו לדחוף קדימה את הנוכחות העסקית שלכם. ההמלצה הטובה ביותר של התומכים בגישה זו היא שיתוף תוכן שימושי וטירגוט הקהל בהתאם לקהל שיתעניין בתוכן שלכם וירצה ליצור מחויבות. מולם, עומדים אלו הטוענים כי מדיה חברתית לא בהכרח תעבוד. אלו טוענים כי חברות רבות נוטות להשתמש בפייסבוק, טוויטר לינקדאין ופלטפורמות חברתיות נוספות להעברת התוכן שלהם כאשר אלו למעשה נועדו בכלל להתקשרות. תוצאות טובות לא בהכרח יגיעו על ידי שיתוף קישורים למוצרים ולבלוג העסקי. במקום זאת, הם טוענים, חשוב להתמקד בבניית דיונים וחיזוק התקשורת עם קהל היעד על ידי פניה באופן יזום. עם כל זאת, המסתייגים טוענים כי המדיה החברתית היא כלי שיווקי גדול ששימוש נכון ויצירת מחויבות היא הדרך היחידה להשתמש בה. ללא מחויבות, העוקבים שלך יהפכו למובן מאליו ויפגעו בנראות העדכונים והסטטוסים המתפרסים בעמודים העסקיים שלכם.

 

6) קידום ממומן (PPC )

 

צריכה להיות מתוזמנת – כלומר, במקום הנכון ובזמן הנכון. מודעות ממומנות בגוגל או פוסטים ממומנים בפייסבוק הם כיול חלק חשוב ב בשיווק דיגיטלי B2B וניתן, בעבור כמה דולרים ביום, להגיע לקהל היעד הנכון. חשוב לצמצם את הפוקוס למשפט מפתח או מילת מפתח המאפיינת את קהל היעד שאליו אתם מעוניינים להגיע. מודעה המפנה לעמוד נחיתה אסטרטגי יכולה להיות שווה את ההשקעה הכספית. צריכת תוכן באינטרנט היא הגדולה ביותר כיום מבכל הזמנים ואנשים קוראים היום בלוגים, מאמרים ועדכונים ברשתות החברתיות יותר מאי פעם. ההתמקדות במיקומי התוכן בתשלום היא חשובה שכן הגולשים מוצאים לעיתים את דרכם להתעלם או לחסום פרסומות בתשלום כמו באנרים, חלונות קופצים ועוד.. לכן העברת התקציב מפרסומות ישירות לתוכן מומן כמו פוסטים או ציוצים ממומנים הם הזדמנות טובה וסביר שיביאו לך יותר לקוחות בהשוואה לפרסומות ישירות. זיהוי נכון של בלוגים ואתרים בעלי תעבורה גבוהה יכולים להיות חלון הזדמנויות לפרסום תוכן עם איכות גבוהה המקשרת לאתר שלכם או לדף הנחיתה של העסק שלכם.

7) ” קיימות דיגיטלית” 

 “עם העיתון של היום עוטפים את הדגים של מחר”. תוכן נכתב, מפורסם, נקרא ונשכח במהירות. מחזור התוכן הוא טרנד חדש של “קיימות דיגיטלית” על ידי שימוש מחדש של תוכן ועריכתו מחדש. הדבר מגביר את הראות ומאריכה את חיי המדף של התוכן שכתבתם. תוכלו למשל לקחת מאמר או פוסט שפרסמתם חצי שנה קודם לכן ולמחזר אותו באמצעות אינפוגרפיקה ויזואלית מסקרנת ( ניתן ליצור אינפוגרפיקה חינם באתר www.canva.com ), יצירת סרטון ביוטיוב או במצגת, או לחילופין לפרסם מחדש מאמר במדיה חברתית אחרת מזו שבה פורסם לראשנה.

שיווק דיגיטלי B2B שיווק B2B קיימות דיגיטלית

8) מכירה ישירה או מכירה דרך מדיה חברתית ?

מומחי פרסום העברת הצרכנים דרך משפך היא הדרך הנכונה למכירות. טענתם היא  כי מפרסמים תוכן ללקוחות קיימים ופוטנציאליים דרך ערוצים חברתיים. זו דרך נהדרת ליצור נוכחות אך חשוב שהתוכן יהיה איכותי והפוקוס חייב להיות קשור באופן ישיר למידע שאתם משתפים כמו יצירת דיון ולא דחיפה ליצירת מכירה ישירה.

9) לסקרן ולהעסיק את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם ( על ידי like, follow, subscribe).

הצרכן נחשף לחברה שלכם. כעת עליכם לגרום לו להישאר, אחרת,  המאמצים שלכם היו מיותרים. חשוב שתצרו עיסוק ומחויבות מול הלקוח הפוטנציאלי שלכם על מנת שירצה להמשיך להתעדכן בתוכן של החברה שלכם. תוכלו ליצור אפשרות הרשמה לניוזלטר או לבלוג שלכם וליצור בפשטות אפשרות שהעוקבים שלכם יוכלו לשתף את חבריהם.
שיווק דיגיטלי B2B נורת רעיון חכם שיווק B2B לסקרן ולהעסיק את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם

10) יצירת מחויבות מקוונת

שיווק דיגיטלי B2B טוב סובב סביב העברת חוויה טובה ללקוח. שימור לקוחות על ידי מתן פוקוס לשיווק של אחד על אחד הוא היעד הסופי שלכם. הובלה של דיונים ליצירת מיתוג נכון של החברה שלכם, לקוחות חדשים ושימור לקוחות קיימים לטווח הארוך מייצרים בסופו של דבר הפניות הלאה ללקוחות פוטנציאליים.

שיווק דיגיטלי B2B ברווז צהוב עם ברווזים שחורים יצירת מחויבות מקוונת בשיווק B2B

אך בסופו של דבר…

עם כל הטיפים הללו, דעו לכם שהמוניטין של החברה שלכם הוא המפתח להצלחה שלכם.  רוב החברות כיום הם בעלי נוכחות מקוונת שעלתה בשנים האחרונות באופן משמעותי וקשה למצוא חברה שאין לה אתר אינטרנט ופרופילים ברשתות החברתיות. התחרות היא הדוקה.
אך זכרו כי מרבית הלקוחות מחפשים גורמי אמון נוספים בעת בחירת חברה עימה הם מעוניינים לעבוד ועל כן מיקומו של המוניטים המקוון יכולה להיות משמעותית.
השתמשו בהשפעתם של לקוחות קיימים כדי לשווק את השירותים שהעסק שלכם מציע ובקשו המלצות, ביקורות  ואיזכורים מלקוחות קיימים על מנת להוסיף גורמי אמינות. אלו דברים קטנים שיכולים ליצור הבדל גדול.
המידע נלקח מהאתרים הבאים:
http://erenkocyigit.com/10-essential-tips-b2b-marketing-digital-economy/
http://www.business.com/marketing/6-b2b-marketing-tips-to-stay-ahead-in-2015/
http://w1.msswyz.com/prod/178cc2f3-9e38-4163-9611-0f6bca5d4306/35a4cc06-b468-483e-8a23-88c1761f6798

יש לכם שאלות או הערות למומחים שלנו לגבי שיווק דיגיטלי B2B ? מעוניינים לקבל עוד טיפים בתחום?

מוזמנים לשלוח שאלות ובקשות למייל shay@tmgroup.co.il  ואנו נפרסם אותם בגיליון הבא שלנו 

share on