שיווק דיגיטלי לגיל השלישי

שיווק דיגיטלי לגיל השלישי

מחקרים בתחום תיאוריות השימושים והסיפוקים כבר הוכיחו כי  אנשים הנמצאים בגיל השלישי לא מפחד מהמפכה הדיגיטלית ומוצא את הדרכים בהם הוא יכול למלא צרכים שונים בחייו. בכל הקשור לצורות שיווק דיגיטלי לגיל השלישי הקשורות לפעילות ברשת של מגזר זה, אם מדובר בתקשורת עם המשפחה, שיתוף תמונות בפייסבוק והתעדכנות במסגרת המשפחתית והסביבה הקרובה, הבעת דעות, פרסום סטטוסים משמעותיים בעלי אמירות פוליטיות או אידיאולוגיות מבוססות, צורך של העברת זמן. יתרה מכך, בני הגיל השלישי הם אנשים בעלי ידע וניסיון חיים וניתן למצוא כאלו אשר אמירותיהם חזקות, מבוססות, בעלות אידיאולוגיות כאלו ואחרות

כמו כן, אנשים בגיל השלישי הם בחלקם אנשים שמסודרים מבחינתם המעמד הכלכלי שלהם, הם נמצאים לעיתים בפנסיה והיכולת שלהם להיות צרכנים של שירותי ה On Demand מאוד גבוהים. האפשרות להזמין מוצרים באינטרנט וההגעה שלהם ישירות אל ביתם מאפשרת להם למלא את צרכיהם היומיומיים בקלות יותר. יתרה מכך, המפגש גם עם הדור הצעיר, דרך הנכדים וכולי מאפשרת להם להכיר בדרך אחרת את העולם הדיגיטלי.

מנהלי שיווק דיגיטלי ממשיכים לנסות ולפצח כיצד להגיע לקהל הגיל השלישי בצורה אפקטיבית ונכונה. במיוחד כאשר הם עומדים מול קהל הצרכנים שמרביתו מעל גיל 65 ומעדיף את תקשורת האוףליין ואמצעי התשלוםהמסורתיים. מנהלי שיווק דיגיטלי צריכים להבין וללמוד את צרכיהם האינדיבידואלים של קהל יעד זה.

יצירת מחויבות מול אנשים בגיל השלישי היא מאתגרת אך אפשרית.

מדובר לא רק באסטרטגיות השיווק בהם אנו משתמשים אלא שמרבית המשווקים מנסים להגיע אל קהל זה דרך הרשת ואילו כבר אמרנו שמחקרים מראים כי קהל צרכנים בגילאי 65 ומעלה מעדיפים תקשורת אוף ליין ומכירות ישירות. על פי מחקר שנעשה בשנת 2012 נמצא כי שליחת מיילים ישירות לקהל צרכנים זה הוא הדרך האפקטיבית ואשר מראה נאמנות בצורה הגבוהה ביותר, במיוחד לקהל יעד של מבוגרים. יחד עם זאת, מאז 2013 נרשמה עלייה בשימוש ובקניות של צרכנים בגילאי הגיל השלישי און ליין ובאחוזים מדובר 66% של קהל הפנסיונרים שמשתמשים בשירותי האון ליין.

גיוס שגרירים

אם אתם חושבים לגייס אדם שהוא מוביל דעה או אדם המוכר לקהל הגיל השלישי דעו לכם שיכול להיות השלכות חיוביות. קמפיין יכול לייצר רעש בקרב קהל יעד זה אם מוביל הקמפיין יהיה זה שידבר בשפה שלהם, באמצעות טכנולוגיה פשוטה, נגישה, קלה לתפעול, ידידותית ולכן במידת האפשר השתמשו בשגריר מקהל היעד אליו אתם מעוניינים להגיע. בשיטוט קצר בפייסבוק מצאנו מובילי דעה, פוליטיקאים ובעלי דעה בגיל השלישי שיכולים להיות מובילי דעה ומותאמים לקמפיין אותו אתם מעוניינים להעלות.

אנשי הגיל השלישי מתנהגים באופן שונה 

ערוץ האון ליין גדל בכל שנה. סה”כ, כ60 % מכלל הקניות נעשות ברשת. והגדילה בכל שנה, גם אם היא קטנה, בצרכנות און ליין בקרב קהל יעד זה גדלה. שיווק דיגיטלי לגיל השלישי גדל באופן חד אלא באופן מתון ואיטי יותר.

פילוח קהל היעד

ההתנהגות הדיגיטלית בגיל השלישי מפולחת לקהלי יעד ולכן חשוב לדעת לעשות את הסגמנטציה בצורה הנכונה. לדוגמא, גילאי 50-65 הם בעלי התנהגות דיגיטלית ושימוש אינטרנטי גדול בהרבה מאנשים בגילאי 66 ומעלה אשר מעדיפים לצרוך ולמלא מטלות שונות בדרך הישנה שבה הם רגילים כמו תשלום בצ’קים, או תשלום חשבונות בדואר, למרות שהדבר צורך מהם יותר כסף ויותר משאבי זמן ונוחות.

התנהגות און ליין בקרב גילאי הגיל השלישי גדלה

נתונים מראים כי ישנה גדילה משמעותית בהתנהגות צרכנית און ליין בקרב גילאי הגיל השלישי , עליה משמעותית במיוחד התרחשה בשנה הנוכחית.

בדקו דטה על טרנדיים אקטואליים בקרב קהל יעד זה

כדי לפעול על פי אסטרטגיות שיווק דיגיטלי לגיל השלישי מדוייקות לקהל יעד זה חשוב לבדוק מידע על טרנדים אקטואליים. השתמשו בקטגוריית המידע כדי להבין טוב יותר מה מעניין ומושך את קהל היעד הזה ברכישות דרך פרסום בגוגל ומבצעים און ליין. לדוגמא: במחקר שנעשה בארה”ב נמצא כי בקרב קהל יעד הגיל השלישי ישנה עליה בקניות בגדים ומוצרים עבור ילדים, מתנות, בריאות, מוצרי ספורט, כלי בניה, אלקטרוניקה, תרבות ואומנות, גיוס כספים. אפשר לראות שלא כל האנשים בטווח קהל היעד הזה נוהגים באופן דומה ומבלים באופן זהה ולכן גם ההתנהגות הצרכנית שלהם שונה זו מזו. ישנם הרבה תחומי עניין ותחביבים בקרב פנסיונרים וחשוב לדעת כיצד לנוט זאת בצורה יעילה.

תנו למידע לנווט אתכם

לכן, על המשווקים לחלק את קהל יעד זה לקהלים קטנים יותר המבוססים על התנהגותם.

כאמור, קהל היעד של הגיל השלישי הם קהל יעד בעל צרכים ורצונות שונים ויכול שיהיו זקוקים לעיתים לתמיכה מצד המשווקים על מנת לעבור לצרכנות מקוונת, וישנם כאלו הבקיאים בדיוק כמו דור ה Y . לכן, עם אסטרטגיית שיווק נכונה, מנהלי שיווק דיגיטלי יכולים לשמור ולפתח קשרים ומחוייבות אל מול קהל הצרכנים הנמצאים בגיל השלישי.

המידע נלקח מ http://www.targetmarketingmag.com/article/6-keys-engage-seniors-online/3

 

share on