כפתור BUY של הענקית גוגל

האם גוגל נכנסת לתחום הקמעונאות?

 ישנם דיווחים כי גוגל תשיק בקרוב כפתור חדש בשם “BUY” שיתלווה לתוצאות החיפוש במובייל בתור התחלה. הוספת הכפתור “BUY” ואפשרות הרכישה דרכו אמורה להקל ולקצר את הדרך לקהל הצרכנים  ויאפשר לצרכנים מסלול רכישה קל ומהיר יותר.

מבחינת גוגל, הכפתור החדש בהחלט יכול להועיל בחיפושים במובייל שכן חיפושי המובייל מעלים נתונים של פעילות ערה בתחום הקניות  אך לא בהכרח הצרכנים מגיעים לשלב הקנייה.

כפתור הקנייה, כך מדווחים יכול להיכנס לפעולה במובייל בתוך כמה שבועות אפילו. ההשלכה המיידית שנראית לעין היא הכניסה של גוגל לשוק הקמעונאות שיכול להתחרות באתרים כמו “Amazon” ו – “E-Bay”.

 

קמעונאות בדיגיטל

איך זה יעבוד?

הכפתור “BUY” יהיה חלק ממודעות חיפוש ממומנות של קניות דרך המובייל, שכבר מוצגות כ Shop on google.

כאשר הצרכנים ילחצו על כפתור ה “Buy” במודעות גוגל הם יועברו לעמוד נחיתה מיוחד בגוגל ולא לעמוד של הקמעונאי כפי שהיה עד עתה, כדי לבחור צבע ומידה ולהשלים את הרכישה.

הקמעונאים ימשיכו לטפל בכל עיבוד ההזמנה והמשלוח . מקורות מעריכים כי גוגל תאפשר הצטרפות לעמותה לתוכניות שיווק וסחר אך יחד עם זאת הקמעונאיים יוכלו להמשיך לשווק ולמכור לשוק הלקוחות שלהם כפי שהם עושים עד היום כאשר העסקאות מתבצעות באתרים שלהם. כמו כן, פרטי התשלום של הלקוח לא יועברו לקמעונאים וגוגל תאפשר ללקוחות מספר אפשרויות תשלום וכן תאפשר ללקוחות לשמור את פרטיהם לרכישות עתידיות.

אשראי בדיגיטל

ישנם גם דיווחים כי ענקית הקמעונאות האמריקאית Macy’s” היא אחת מהקמעונאיות אשר נמצאת בדיונים עם גוגל להצטרפות להשקת הפרוייקט. אומרים כי מבחינת גוגל זהו צעד שנוי במחלוקת, עם קמעונאיים רבים שמודאגים כי הכניסה של גוגל לשוק הקניות תפגע בקשרי הלקוחות של הקמעונאיות ותיתן לגוגל גישה לנתוני מכירות בעלי ערך

 האם זה טוב או רע עבור הקמעונאיים ?

עוד מוקדם להגיד.

הדיווח גרם לכך שהחלו לפרוח שמועות ואזהרות על פגיעת מהלך זה בקמעונאיים בעיקר בתחום קשרי הלקוחות וכן בתחום שיתוף המידע שכן גוגל לא תמסור את כל פרטי הלקוח והעסקה לסוחרים.

הקשר והנאמנות של הלקוחות למותג ולקמעונאית הם אלו שעומדים בסימן שאלה. הקמעונאיות שעבדו קשה במעבר לתחום האינטרנט והסחר האלקטרוני יכולות להיפגע מהמודל החדש של הכפתור של גוגל שיגרום להפרדה בין הקמעונאית ללקוח. בנוסף לכך, לוגיסטיקה חזקה ויצירת תוכן עדכני יהיו חשובות גם הן כדי שהקמעונאיות הגדולות יוכלו לעלות בתוצאות החיפוש.

יחד עם זאת, מבחינת הקמעונאיות הרווחים יישארו זהים שכן הם משלמים רק עבור המודעות הממומנות ששילמו להם עד עכשיו גם כך. עדיין לא ברור כמה גוגל תשתף מידע על לקוחות הרוכשים דרכה , אך תשתיות החיפוש החזקות של גוגל עשירים במידע שהקמעונאים זקוקים להם בימים אלו.

ההשלכה הטובה ביותר עבור הקמעונאיים  ממהלך זה הוא הפשטת תהליך הקנייה עבור הצרכנים על ידי גוגל שכן הקמעונאיים תמיד נמצאים בניסיון להגיע לצרכנים בכל הערוצים האפשריים וגוגל מאפשרת זאת דרך כפתורה BUY  החדש.

סמנכ”ל השיווק של Mybinding.com כבר אמר כי אם גוגל תציע יתרון משמעותי בנראות של סוחרים שיאמצו את כפתור הקנייה אז סביר שהוא ייקח את ההזדמנות בשתי ידיים כיוון שהסיכון יהיה נמוך והמומנטום של התוכנית ייבנה לאורך זמן. אך אם היתרון לא יהיה משמעותי או שהדרישות מצד גוגל יהיו גבוהות מידע מבחינת עלויות האינטגרציה  ושיתוף המידע  סביר שהוא יתפתה להמתין עד שהפרויקט יחל לרוץ ויתפוס תאוצה לפני מהלך הצטרפות.

share on