מילון מונחים

SEO – Search Engine Optimization
SEO היא מילה כוללת לתחום קידום האתרים האורגני. קידום אתרים אורגני כולל פעולות שונות הנעשות על האתר עצמו, פעולות On-site ופעולות חיצוניות הנקראות Off-site. פעילות On-site כוללת אופטיזמציית אתר, עמידה של האתר בקריטריונים של GOOGLE לצד שמירה על תכנים רלוונטים ועדכניים בתוך דפי האתר. פעילות off-site היא פעילות הנעשית באופן חיצוני לאתר, אך דואגת לקדמו בפלטפורמות אינטרנטיות שונות.
השילוב בין שתי הפעולות הללו, הכולל הן אחזקה ועדכון של האתר, לצד השגת קישורים חיצוניים המקשרים אל האתר, הינו המכלול שמקדם את האתר ואת הביטויים הנבחרים בדירוג של GOOGLE.
על מנת לקדם את האתר או המוצר שלך, רצוי לבצעSEO ולאפשר חשיפה לכמות גדולה יותר של גולשים וקהל לקוחות פוטנציאלי.
פעולות שונות המתבצעות בתחום קידום אתרים אורגני כוללות פעולות יומיות ותקופתיות המסייעות לקידום אתר.
פעולות המתבצעות בקידום אתרים אורגני הם מגוונות ותלויות לעיתים זו בזו. דוגמה לכך היא כתיבת מטא דסקריפשן (Description) בצורה נכונה והגיונית. קראו כאן כיצד כותבים מטא דסקריפשן איכותי . או כתיבת תג כותרת (Title tag) בצורה נכונה. הקליקו כאן לקרוא על שבתע הצעדים ליצירת תג כותרת מושלם.

תגיות מטא
תגיות מטא הינן תגיות הקיימות בכל אתר תחת מערכת הניהול שלו. משמעותן של תגיות המטא הינה לסדר את תוכן האתר בקצרה על מנת שלאתר יהיה מבנה היררכי נכון ומובן הן מבחינת הגולשים והן מבחינת האלגוריתם של מנוע החיפוש GOOGLE. קיימים סוגים שונים של תגיות מטא, אולם החשובות מכולן הינן:

meta keywords
meta description
meta title או בשמו העברי תג כותרת

Pay per click

PPC  הינו חלק מהמערך הפירוסמי שמאפשרת רשת GOOGLE  לבעלי עסקים, חברות ואתרים שונים ברחבי האינטרנט. מערכת ה-PPC מוצעת לבעלי האתרים על מנת לאפשר תחרות חופשית במנוע החיפוש של GOOGLE. על ידי בחירה של ביטויים ומילות חיפוש הרלוונטיות לאתר ולמוצר שהאתר מוכר, ניתן לבנות קמפיינים פירסומיים ושיווקיים שייחשפו את האתר שלך למגוון רחב של לקוחות אופציונלים.

בנייה של קמפיין כרוכה בתקציב פרסומי שאף הוא נבנה על ידי הנחות מוצא שמספקת מערכת ה-PPC  של GOOGLE. בעלי עסקים רבים כבר בחרו להעביר את חלקו הארי של תקציב הפרסום שלהם עבור פרסום אינטרנטי ולנטוש את מדיות הפרסום הקודמות שנידמות כיום כפחות רלוונטיות. על ידי בחירה של מילות מפתח בעלות אחוזי חיפושים גבוהים גם אתם תוכלו למשוך את הלקוחות הפוטנציאליים אל האתר שלכם.

כבר ידוע מזמן שהכל קורה ברשת הפייסבוק, לכן הוקם תחום המדיה החברתית, על מנת לאפשר חשיפה של עסקים, חברות ודפי לקוחות שונים אל קהל יעד נרחב יותר. מובן שמנוע החיפוש של GOOGLE  הוא מנוע החיפוש שכולל אחוזים רבים מהאוכלוסייה. אולם אל לזלזל גם בחשיבות רשת הפייסבוק.

הידעת שניתן לבנות קמפיין פרסומי דרך רשת הפייסבוק?

מאחר ורשת הפייסבוק מונה את חלקה הארי של האוכלוסייה ניתן להגיע ללקוחות פוטנציאליים באופן נגיש, קל וידידותי. כל זאת על ידי הקמה של דף פייסבוק רלוונטי, צעיר ודינאמי עבור החברה שלך.

לאחר הקמת דף החברה יש לדאוג להעלות פוסטים שבועיים, להעלות תחרויות ולהפעיל את קהל המתעניינים בדף הפייסבוק- זאת על מנת ליצור עניין ולהשאיר את המעוניינים בחשיפה מתמדת למוצרים שאתם מנסים למכור.

שיווק בסלולר ואתרי מובייל הפכו בשנה האחרונה לדבר החם בעולם האינטרנט. אתרי המובייל הינם גירסה מותאמת של אתרי ה-WEB למכשירי הסלולר. בדרך זו, יכולים הגולשים דרך הסמארטפונים להגיע לאתרכם, להתרשם, להחשף למוצר אותו אתם מעוניינים למכור ולחזור ולהכנס אליו גם דרך המחשב בבית.

דרך נוספת לשיווק בסלולר הינה על ידי יצירת דפי נחיתה מותאמים למובייל. לדפי הנחיתה אופי שיווקי ולרוב מתפקדים כפרסומות עם אופציית השארת פרטים המספקים לידים לחברה שלכם.

כך שדרך פרסום גם במובייל ניתן להגיע לקהל לקוחות פוטנציאליים רב וכמו כן להתפס כחברות מתקדמות הצועדות עם השינויים הטכנולוגיים העדכניים ביותר בשוק.

ערוץ Youtube (יו טיוב) הוא דרך נוספת להגיע לקהל גולשים רב. רשת Youtube שייכת ל-GOOGLE והיא אחת מרשתות השיתוף החזקות בעולם האינטרנט. על ידי הקמה של ערוץ Youtube נכון, צעיר ודינאמי תוכלו לספק לקהל הלקוחות שלכם אינפורמציה דרך ה- Youtube כמו גם להעלות סרטונים שיווקיים ואינפורמטיביים כאחד.

מטרת השיווק דרך ערוץ Youtube היא כמובן למשוך יותר ויותר גולשים אל האתר שלכם, כך תוכלו לספק חשיפה רחבה יותר של החברה או המותג שלכם וגם להשאר עדכניים עם הנעשה בעולם האינטרנט.

עם הזמן גוגל מגדילה ומשנה את הכלים ואפשרויות הפרסום דרך יו טיוב כפי שניתן לקרוא במאמר הבא.

רוצים לדעת עוד? מוזמנים להירשם לניוזלטר שלנו ולקבל את כל המידע והידע בתחום השיווק הדיגיטלי. להרשמה לחצו כאן 

אתר אינטרנט טוב חייב לפעול בשני מישורים, במישור הראשון עליו לעמוד בקריטריונים של קידום אתרים  SEO מבחינת מנוע החיפוש של GOOGLE. זאת על מנת ש-GOOGLE יבחר לשווק את אתרכם ויקדם אותו כאתר מהימן ובעל תוכן רלוונטי שיכול לעניין גולשים רבים.

במישור השני עליו להתאים לגולש מבחינת:

עיצוב: צבעוניות מתאימה, נעימה לעין שמתאימה למוצר ולאתר.

מיתוג נכון: קריאטייב מושך ואטרקטיבי שיתפוס את הגולש ויגרום לו להשאר באתר ולהתעניין בו.

נוחות ממשק: בנייה נכונה של ממשק מבחינת תיכנות. אתרים שונים דורשים ממשקים שונים ועליהם להיות ידידותיים למשתמש.

תוכן רלוונטי: על מנת לא לאבד את הגולשים עליכם לספק את התוכן המתאים כך שהגולשים ירצו להשאר לקרוא את מה שאתם מציעים כמו גם, ירצו לחזור בשנית לאתר על מנת לקרוא עוד ולהתעדכן.

ביצוע פעולות נכון של שני המישורים הללו יכול להבטיח לכם אתר אינטרנט טוב, עדכני שמספק לכם תנועה ועניין של הגולשים.

Linkedin היא רשת חברתית שמטרתה לייצר ולשמר קשרים חברתיים-עסקיים. באתר רשומים כיום מעל 120 מיליון משתמשים וכוחה של רשת ה- Linkedin רק הולך וגדל. כך שפתיחת פרופיל עסקי לחברה או לעסק שלך ברשת ה- Linkedin יכול לשמש מקור מעולה לחשיפה בהקשרים העסקיים, פיתוח קשרים וחשיפה לקהל לקוחות פוטנציאלי גבוה.

דרך רשת זו ניתן גם לשתף מצגות, בלוגים, תמונות ועוד וליצור שיח שלם על החברה או המוצר שאתם רוצים למכור. כמו כן- זוהי דרך מעולה ליצור שיתופי פעולה בין חברות, למצוא עובדים חדשים, לפתח רעיונות ולשתף ברעיונות שלכם.

כתיבת בלוגים תפסה תאוצה בתחילת שנות ה-2000, אז נפתחו המוני אתרים המספקים פלטפורמות לכתיבת בלוגים אישיים או עסקיים אשר מאפשרים כתיבה חופשית בנושאים שונים ומגוונים. כיום קיימים שתי פלטפורומות בלוגים גדולות ונחשבות- wordpress וב-Blogger.

פתיחה של בלוג עסקי עבור החברה שלך, יכול לשמש כמקור אינפורמציה נהדר עבור קהל הגולשים, וכמובן לשמש גם כ”נכס אינטרנטי” המקדם את האתר והמוצר שאתה מעוניין למכור. על ידי כתיבה עניינית ואטרקטיבית ניתן ליצור בלוג מקצועי אשר יגרום לגולשים, לקרוא, להגיב ולחזור שוב ושוב אל הבלוג שלך- ובכך להשאר מעודכנים בכל מה שקורה בחברה שלך.

רשת ה GOOGLE+ הינה רשת חברתית שהוקמה על ידי GOOGLE. רשת זו מאפשרת פתיחה של פרופיל אישי ועסקי. על ידי פתיחה של פרופיל ברשת ה- GOOGLE+  ניתן לעקוב אחרי פרופילים שונים, להשאר מעודכנים ולשתף בתמונות, קבצים, טקסטים ורעיונות שונים.

יש לציין כי רשת ה- GOOGLE+ לא תפסה תאוצה בארץ כמו רשת ה-facebook. אך פתיחה של פרופיל עסקי יכולה לשרת אתכם על מנת לקבל חשיפה וכמובן להתמקם במיקום גבוה יותר בדירוג של מנוע החיפוש של GOOGLE.

כמו כן, כאשר מקדמים אתר או מותג, יש להשתמש בכל הרשתות החברתיות על מנת לקבל חשיפה גבוהה יותר ותנועה של גולשים לאתר.

היתרון הגדול בשיווק אינטרנטי הינו הזמינות של העולם כולו בלחיצת כפתור. בעזרת אסטרטגיה נכונה ניתן להגדיל באופן משמעותי את מספר הלקוחות הפוטנציאליים, לחצות גבולות ולהציע מוצרים ושירותים בשווקים הגלובליים.

“האינטרנט הינו הכיכר בכפר הגולבלי של המחר”

–          ביל גייטס,  אוגוסט 2013

עולם האינטרנט והמובייל תופס נפח הולך וגדל בעולם העסקים. כיום, הצלחה של עסקים רבים תלויה רבות בדף האינטרנט של החברה המהווה את “הפנים” של החברה מול מליארדי גולשים. אך לא מספיק לבנות אתר יפה, האתר חייב מצד אחד לעניק חוויית משתמש טובה התעודד את המשך פעילות הגולש באתר, ומצד שני האתר חייב להיות מוכוון להמרת הגולש ללקוח ולדאוג שההשקעה בשיווק תניב פירות ריאליים.

הבנה עמוקה באסטרטגית שיווק דיגיטלי היא הכרחית לקידום עסקים במאה ה 21

השיווק באינטרנט. על מנת לשווק בצורה נכונה ויעילה  בעולם האינטרנט והדיגיטל , עלינו לפעול במספר ערוצים ופורמטים של האינטרנט ומנועי החיפוש. מספר ערוצי  הפרסום ואפשרויות הפרסום גדלות כפטריות אחרי הגשם וחשוב לדעת להזות את המגמות והטרנדים בכל ערוץ חדש שעולה ואת אפשרויות השיווק הגלומות בו וכן לפעול באסטרטגיות שיווק הנכונות על מנת להצליח בשיווק באינטרנט. כל זה קורה אצלנו בתג. אנחנו מזהים טרנדים, אסטרטגים בכירים ופועלים אל מול הלקוח על מנת לשגר את האתר שלו קדימה וכמה שיותר מהר.

להלן מספר מושגים חשובים בתחום השיווק הדיגיטלי (בהם אנו מתמחים כמובן):

Media Buying

קניית מדיה היא קניה של תנועת גולשים לאתר באמצעות מודעות פרסום לקהלי יעד מוגדרים. קניית מדיה קיימת במגוון פלטפורמות החל ממנועי החיפוש, דרך רשימות תפוצה ורשתות חברתיות.


Google +

הינה הרשת החברתית שפיתחה Google. פתיחה של פרופיל עסקי מקדמת את החשיפה ואת מיקום עסקכם ואתרכם בדירוג של מנוע החיפוש של Google


Blogs & Forums

כיום קיימות שתי פלטפורומות בלוגים גדולות ונחשבות- WordPress וב-Blogger. פתיחה של בלוג עסקי משמש כמקור מידע  ופרסום. עמוד תוכן מתעדכן מהווה גם “נכס אינטרנטי” המקדם את אתרך הן במנועי החיפוש והן בהתנהגות הגולשים.


LinkedIn Company Page

הינה רשת חברתית שמטרתה לייצר ולשמר קשרים חברתיים-עסקיים. באתר רשומים כיום מעל 120 מיליון משתמשים והרשת רק גדלה. פרופיל עסקי ברשת ה- Linkedinמשמש מקור אינטרנטי חשוב למיתוג והגדלת החשיפה בעולם העסקי ויצירת קשרים עסקיים.


Youtube Channel

מדיה דיגיטלית היא עמוד התווך של האינטנט. על ידי הקמה של ערוץ Youtube נכון, צעיר ודינאמי ניתן לספק מידע ולהעלות סרטונים שיווקיים עבור העסק והמוצרים השונים.


 MOBILE

גלישת מובייל רק הולכת ותופסת תאוצה ונפח גדול יותר של לקוחות פוטנציאלים מגיעים לאתרכם דרך המובייל. לכן הכרחי שלכל עסק תהיה גירסה מותאמת של אתרי ה-WEBלמכשירי הסלולר לשם יצור לידים ושמירה על לקוחות קיימים.


Facebook Company Page

רשת הפייסבוק כבר הרבה מעבר לרשת חברתית ופרופיל עסקי הינו בסיסי לכל עסק. דרך הפייסבוק ניתן ליצורengagement  אמיתי של לקוחות פוטנציאליים מצד אחד על-ידי פוסטים מעניינים שיוצרים “באז” ושיווק חינמי, ומצד שני על-ידי הקמת קמפיינים פרסומיים דרך הפייסבוק.

הקליקו כאן לקרוא על כל הכלים ואפשרויות הפרסום בפייסבוק.


SEO

Search Engine Optimization

קידום אתרים ונוכחות רשתית על פי האלגרותמים המתעדכנים  של מנועי החיפוש כך שאתרך יעלה בחיפושים בגוגל, יאהו ובינג הרבה לפני המתחרים. מומחיות SEO  דורש מומחיות במנועי החיפוש וכתיבת תוכן.


PPC

Pay Per Click

שיווק אתרים באינטרנט בטכנולוגיתPPC  המבטיח חשיפה גבוהה של האתר, יצירת לידים איכותיים ומיקסום החזר מול השקעה תוך מעקב מתמיד ופרטני. PPC מוצלח דורש מומחיות בממשק הפרסומי וביכולות לבנות קמפיינים משתלמים המוכוונים לקהלי היעד הנכונים.


A Good Landing Page

עמוד הנחיתה של אתרכם הינו ה”פנים” של עסקכם באינטרנט. עמוד נחיתה מוצלח הוא כזה שיספק לגולש את כל הפרטים שהוא זקוק לו ובסופם יבחר הגולש אפילו להשאיר את פרטיו לצורכי התקשרות, קניה או הרשמה לרשימת התפוצה שלכם.


Snapchat

אפליקציית שיתוף תמונות ווידאו שהמשתמשים העיקריים בה הם צעירים בגילאי 13-23 , אך מתחילה לתפוס תאוצה גם בקרב גילאי ה30-40 . המשתמשים בה הם בעיקר אמריקאים ואופי השימוש באפליקציה זו הוא בעיקר להעברת תמונות בשיחות אישיות אך גם שיחות קבוצתיות. כמו כל אפליקציה שמהווה רשת חברתית גם בסנפצ’ט גלומות אפשרויות פרסום באינטרנט שיכולות להוות מכרה זהב בעבור מי ששעוסק בשיווק דיגיטלי לקהל הצעיר.

 

עולם האינטרנט והמובייל תופס נפח הולך וגדל בעולם העסקים. כיום, הצלחה של עסקים רבים תלויה רבות בדף האינטרנט של החברה המהווה את “הפנים” של החברה מול מליארדי גולשים. אך לא מספיק לבנות אתר יפה, האתר חייב מצד אחד לעניק חוויית משתמש טובה התעודד את המשך פעילות הגולש באתר, ומצד שני האתר חייב להיות מוכוון להמרת הגולש ללקוח ולדאוג שההשקעה בשיווק תניב פירות ריאליים.

אסטרטגיה שיווקית בתחום האינטרנט והמובייל דורש ידע טכני ושיווקי רב. בשונה מעולם השיווק הרגיל, שיווק באינטרנט מאוד ממוקד, מתבסס על עקרונות של אלגוריתמים שלמנועי חיפוש ומאוד שקוף בכך שניתן לראות בדיוק אילו מודעות הצליחו, מה מביא יותר לידים וכו’.

 

שיוווק באינטרנט דורש הכנה מתאימה של האתר, דפי נחיתנ ובניית קמפיין מוצלח ב-Google AdWords ומקורות אחרים. במילים אחרות, השיווק לאתר מתחיל עוד בבנייה שלו ואפילו במוצר עצמו. מילות מפתח, התאמה לאגוריתמים של מנועי חיפוש, עיצוב נכון למיקסום חוויית המתשמש והכנת תשתית להמרת גולשים ללקוחות אמיתיים.

שיטת העבודה של tag כוללת ארבעה שלבים המבטיחים תוצר אידיאלי בהתאם לצרכי הלקוח, ולסטנדרטים הגבוהים שאנחנו מציבים:

1.      אפיון – התאמת האתר למטרות וליעדים של העסק.

2.      עיצוב ובנייה – מיתוג ובניית האתר לצרכי הלקוח ומקסום חוויית המשתמש (UI/UX)

3.      שיווק – שיווק ממוקד לקהלי יעד מפולחים תוך מיקסום השקעה מול החזר.

4.      מעקב ובקרה – בדיקה מתמדת אחר ביצועי אסטרטגית השיווק והסקת מסקנות לייעול.

 

PPC

   ופירושו כשמו הוא – לשלם עבור פרסומות לפי קליק, המבטיח תשלום על פרסומת רק אם מישהו אכן נכנס לאתרכם  Pay Per Click זה ראשי תיבות 

שיווק ומכירות באמצעות פלטפורמת PPC  מבטיחה חשיפה מהירה וממוקדת ומיקסום החזר מול השקעה – ROI

הידעת? – גם google מפרסמת ב google!

 

SEM

זה ראשי תיבות ל Search Englne Marketing

זהו מושג הכולל בתוכו את כלל אפיקי השיווק הדיגיטלי במנועי החיפוש, דהיינו: PPC, SEO, תוכן ועוד

תחום ה-SEM הולך וגדל ככל שיותר ויותר עסקים מבינים כי העתיד נמצא באינטרנט ובגלישת צרכנים דרך המובייל, הטאבלטים והמחשבים. התחום דורש ידע מקצועי ונסיון רב שכן הגדרות ה-SEM משתנות ומתעדכנות יחד עם ההתקדמות והפיתוחים החדשים של מנועי חיפוש גדולים כגון Google, Yahoo!, Bing.

ב-tag אנו תמיד עם ניד על הדופק ומבינים לעומק את השיקולים וההנחיות ל-SEM מוצלח. בעזרת נסיון רב ולמידה ישירות במשרדי גוגל בישראל, אנו גאים לעמוד בחוד החנית של SEM בישראל.

 

עלות הפרסום בגוגל היא משתנה התלוי במספר גורמים, למשל: שכיחות החיפושים אחר המילה או הביטוי, המיקום בו אתם מעוניינים להופיע, המחיר שמפרסמים אחרים מוכנים לשלם עבור אותו ביטוי או אותה מילה, איכות הקמפיין שלכם, מספר ההקלקות שהביטוי זוכה לו ועוד פרמטרים רבים…. אז אם אתם שואלים את עצמכם כמה זה עולה? הייתי ממליץ להקציב תקציב קטן לניסוי. כמו כן לעשות ניסוי באמצעות keywordtool של גוגל, הנותן את המחיר המדויק ואת כמות החיפושים אחר כל מילה. דוגמה קטנה: ממוצע החיפושים של מילת החיפוש “גוגל” הוא 1,220,000 לעומת מילת החיפוש “פייסבוק” שממוצע החיפושים החודשי שלה הוא…. 6,120,000. סתם שתדעו.

בנוסף לכך, גוגל מוסיפה כל העת כלים חדשים לפרסום בגוגל לדוגמה פרסום בGMAIL או פרסום ב YOUTUBE.

 

עולם בניית האתרים הפך להיות עולם רחב ורווי מידע וידע. אפשר לבנות אתר באמצעות מחוללים שונים ולמטרות שונות. ישנם תבניות המיועדות ל Ecommerce ( קמעונאות און ליין)  ועולם בניית האתרים רק גדל מרגע לרגע. אפשר לפנות לחברה לבניית אתרים שתתאים עבורכם אתר ואפשר גם לבנות אתר לבד באמצעות מחוללים ותבניות של חברות שונות . בניית אתרים לעסקים וכן בניית אתרים פרטיים תלויה בהמון משתנים.  אנחנו מזמינים אתכם לשוחח איתנו בנוגע לבניית אתר תפור למידותיכם.

מסחר אלקטרוני המתבצע דרך ביצוע עסקאות  מקוונות באמצעות תקשורת מחשבים. תחום הקמעונאות המקוון וחנויות האון ליין הם סקטור התופס תאוצה רבה בשנים האחרונות. חברות מנהלות במקביל לסניפים וחנויות מקומיות גם חנויות מקוונות ובכך מגדילות את טווח הלקוחות ו”חוסכות ” מהלקוח להגיע פיזית אל החנות/העסק אלא לבצע הכל באמצעות המחשב.

תחום המסחר האלקטרוני מתחלק לשני מישורים:

B2B – Bussines to bussines

B2C – Bussines to Client

בעקבות הפריחה המואצת בתחום זה ישנם כלים רבים המאפשרים לחנויות ועסקים להקים חנויות ועסקים מקוונים ביעילות. לאחרונה, צצו דיווחים על כך שגוגל תשיק כפתור חדש בשם BUY במנוע החיפוש לה. הקליקו לקרוא פרטים נוספים

מוזמנים להתייעץ איתנו בתחום בניית אתרים וחנויות לעסקים 03-5035034

 

אתר של גוגל אשר מציג, על פי נתוני ההיסטוריה של החיפושים בגוגל, מגמות וטרנדים במילות החיפוש במנוע החיפוש של גוגל. הכלי, שהוקם בשנת 2004, מאפשר הצגת מגמות ברחבי העולם וכן בחתך של מדינות וזמנים  של כל מילות, משפטי החיפוש של משתמשים באמצעות מנוע החיפוש. האתר מעודכן על בסיס יומיומי והאקטואליות שלו קמה לתחייה רק במרץ  2006 כאשר מספר בלוגרים פנו לגוגל וטענו כי הנתונים לא עודכנו באתר מאז נובמבר 2007. גוגל בחנה את הטענה ומאז החלה לעדכן את הנתונים באופן שוטף. כך למשל ב – 25.6.15 החיפוש החם ביותר ב Google Trends היה  של חברת התעופה EASYJET ובצירוף מקרים מוחלט.. עם למעלה מ10,000 חיפושים ברחבי העולם ולמעלה מ2000 חיפושים בישראל… הסיבה לכך? EASY JET  השיקה את קו הטיסות ת”א- אמסטרדם, הכרטיסים נחטפו והמחירים עלו. במקביל, באותו היום, התרחש פיגוע הירי המחריד בתוניס ו EASY JET נרתמה והציעה טיסות בחינם לכל יעד אליה היא טסה לתיירים השוהים בתוניס.

רשתות חברתיות הוא מונח בסוציולוגיה המאפיין על פי וויקיפדיה “מבנה חברתי המורכב מקבוצה של מספר גורמים חברתיים המקיימים ביניהם תקשורת דו סטריים בעוצמות שונות”. הרשתות החברתיות המקוונות הן פלטפורמות תקשורת כמו אתר אינטרנט או אפליקציה, המתקיימות על פי המבנה הישן ומקיימות את אותם האינטראקציות אך בעידן הדיגיטלי הן מתקיימות בעוצמות הרבה יותר גבוהות ובקבוצות המורכבות ממאות ועד אלפי גורמים חברתיים.

מאז הוקמה הרשת החברתית פייסבוק על ידי מארק צוקרברג  הוקמו עשרות רשתות חברתיות מקוונות הפונות לקבוצות שונות באוכלוסיה ומשרתות כאמצעי המחבר ומקשר בין אנשים, קהילות, ארגונים, עסקים ועוד. דוגמה לרשתות חברתיות כמו : Facebook, Google Plus, Friendster, Meerket, Linkdin, Twitter, Xing, Plaxo, Instagram, Pinterset  ועוד רבים נוספים..

האפשרויות העסקיות שקמו ברשתות החברתיות כפלטפורמות שיווקיות, משרתות עסקים כחלק מאסטרטגיות השיווק הדיגיטלי. כל זאת על מנת לפרסם את המוצרים שלהם וליצור תדמית ומוניטין בתחום העסקי שבו הם נמצאים וכן מעין “כיכר שוק” כדי למכור את משנתם.

כיום, יודעים המומחים בתחום השיווק הדיגיטלי ומנהלי מדיה חברתית ( תפקיד שנוצר בעידן הדיגיטלי) כי שיווק דרך רשתות חברתיות צריך להיעשות בצורה נכונה, יעילה  ושוטפת  כדי למקסם את החשיפה לקהלי היעד.

 

share on