פירמידת קידום אתרים

מודל הפירמידה לקידום האתר

הרבה אנשים שואלים את עצמם מה זה SEO  בדיוק, מה עושים עם זה? כיצד מקדמים את האתר כיצד מצליחים…. השאלות רבות.
מה שמפתיע בתחום הזה, שככל שיש שאלות, כך גם יש הרבה תשובות וספקולציות. הרבה מהתשובות או המסקנות נובעות מניסוי ותהיה, בדיקת אתרים שמבוצעים על ידי חברות כמו tag בכל העולם…. וניסיון עבר. הרי את הנוסחה לחיפוש ש לGOOGLE  אין לאף אחד, אני לא בטוח שאפילו סרגיי ברין יודע את הנוסחה…:) מה שבטוח, שעל פי google, אין כזה דבר. אין תחום כזה שנקרא SEO.
אם האתר הוא אתר:

1.      טוב מבחינת הקוד.

2.      רספונסיבי.

3.      איכותי בתוכן.

4.      רלוונטי בתוכן למילת החיפוש.

5.      עדכני בתוכן.

אז האתר יהיה למעלה, במקום הראשון…. עכשיו השאלה היא כמה אתה טוב בכל אחד מ-5 הסעיפים הנ”ל.
כדי לעזור לכם, הדיוטות בתחום, פיתחנו את מודל הפירמידה בSEO.

מודל הפירמידה

אז מה המודל אומר?

המודל מתבסס על חוזקה של הפירמידה. ככל שהפירמידה חזקה, כך היא יציבה יותר ויכולה לעמוד שנים. ככל שהיא חזקה ובסיסה חזק, כך היא גם יכולה להיות גבוהה יותר, ועמידה יותר. בדיוק כמו הפירמידות במצריים, כך גם מודל הפירמידה גורס, שהאתר החזק מכולם, זה שנמצא למעלה במקום הראשון, בנוי כמו פירמידה, על בסיס חזק, ועל קודקוד מזוקק.
מודל הפירמידה מתייחס לכך שהאתר בנוי כולו כפירמידה אחת גדולה, שמורכבת מהמון המון פירמדיות קטנות (אלה הדפים באתר). כל אחד מהדפים באתר הוא פירמידה בפני עצמה שמחזקת את הפירמידה הגדולה, פירמידת האם.
בתוך עמוד עצמו, כלומר, בפירמידה קטנה יותר, יש גם פירמידות נוספות, כמו למשל, תוכן העמוד, תמונות העמוד ועוד…. כלומר, המון פירמדיות קטנות שמרכיבות פירמידות נוספות שהן העמודים, שכל הפירמידות האלה מרכיבות את פירמידת האם, שזה האתר כולו.
לפעמים, יש נטיה להתייחס לפירמידה אחת בשרשרת, למשל פירמידה (עמוד) נשכחת ככזו שלא חשובה. אבל כל פירמידה כזו למעשה יכולה לערער את פירמידת האם.

פירמידה טובה – אתר טוב וגבוה בתוצאות החיפוש

פירמידה לא  טובה – אתר לא טוב ונמוך בתוצאות החיפוש

מהו מבנה הפירמידה הנכונה של האתר?

1.      ממה מורכבת פירמידה של אתר     

  •  קוד:

  •  על פי הוראות הכתיבה של קוד מנועי החיפוש של google
  •  התייחסות לדפים קיימים/לא קיימים וכל הקודים למיניהם:

1.      301

2.      401

3.      402

4.      תג קנוניקל

5.      וכדומה…

  • הקוד מכיל את כל התוכן באתר (דפים, תמונות, סרטים ועוד)…
  •  תוכן:

  •  Title  מזוקק וטוב שעוסק במהות הכי ספציפית של האתר
  •   Description של עמוד הבית (והאתר)
  •   קטגוריות העוסקות בעולם התוכן של האתר
  •   תוכן רלוונטי בעמוד הבית
  •   מערך קישורים נכון לכל הדפים החשובים באתר

2.      פירמידה של קטגוריות באתר:

  •        מספר קטגוריות על בסיס מחקר מילים נכון.
  •        קטגוריות הכוללות:
  •    Title  מזוקק וטוב שעוסק במהות הכי ספציפית של כל קטגוריה
  •    Description של הקטגוריה
  •    קטגוריות העוסקות בעולם התוכן של האתר
  •   תוכן רלוונטי בעמוד
  •    מערך קישורים נכון

3.      פירמידה של דפים באתר:

  •       כל דף נמצא בקטגוריה הרלוונטית לו
  •       כל דף כולל:
  •                Title  מזוקק וטוב שעוסק במהות הכי ספציפית של הדף
  •  Description של העמוד
  •  פסקאות בעמוד העוסקות בעולם התוכן של העמוד
  •   תוכן רלוונטי בעמוד
  •   מערך קישורים נכון לשאר דפי האתר ולאזורים אחרים בדף
  •   תמונות רלוונטיות
  •   וידאו
  •   כל רכיב אחר הרלוונטי לעמוד

4.      פירמידה תמונות באתר:

                                                    כל תמונה צריכה להכיל:

  •  Title  מזוקק וטוב שעוסק במהות הכי ספציפית של התמונה
  •   ALT  – טקסט חלופי העוסק במה שהתמונה מציגה באמת
  •    שיום התמונה יכול לעזור
  •    התמונה נמצאת בעמוד הרלוונטי
  •    התמונה יכולה לקשר לאזור רלוונטי באתר.

 

אחד מהגורמים החשובים ביותר בקידום אתרים הוא אמינות אתר המתבססת על תחזוקה שוטפת ומהירות העלאה. לשם כך אנו ממליצים על שרת בענן , שירות שאותו מציעה חברת SWEETHOME

 

  הכותב הוא שי לביא, CEO תג מדיה גרופ

על פירמידות נוספות ועל טיוב הפירמידה באתר שלכם, צרו קשר.

share on